آموزش نصب Mac روی Windows ( بخش اول )

بعد از انتشار مطلبی در مورد آموزش نصب ویندوز روی سیستم های مک ، کاربران  تقاضای آموزش نصب سیستم عامل مک روی ویندوز را داشتند . این موضوع بسیار پیچیده و مفصل است اما کوتاهترین روش و ساده ترین آنها را در اختیار شما می گذاریم .

ku-xlarge 

 

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ نکته ای که در این موضوع حائز اهمیت است این است که انجام این کار مستلزم داشتن یک سری ابزار است که می بایست همه ی آنها را در کنار هم جمع آوری کنید تا بتوانید به نتیجه برسید .

۱٫ اولین قدم برای انجام این کار تهیه ی سخت افزار مورد نیاز آن است . حداقل ابزاری که شما برای داشتن یک سیستم Hackintosh  ( سیستم هایی که روی آنها مک نصب بشود )  لازم دارید به شرح زیر است :

*) پردازنده ی Core i3-530 مدل Clarkdale شرکت Intel با سرعت پردازش ۲٫۹۳ْآGHz
*) مادربورد Gigabyte GA-H55M-USB3
*) 4 گیگا بایت RAM  از نوع DDR3 1333 ( می توانید از ۲ RAM 2 گیگا بایتی هم استفاده کنید )
*) DVD رایتر
*) پاور ۵۸۵ وات
*) گرافیک NVIDIA GeForce 9500 GT

البته اگر سخت افزار شما چیزی غیر از اینها باشد باز هم این دستور العمل کار می کند . اما هرچه سخت افزار شما پیشرفته تر باشد مسلما نتیجه ی مطلوب تری خواهید گرفت . برای نمونه پردازنده ی ۲ هسته ای ۶۴ بیتی اینتل عملکرد بهتری نسبت به نوع ۳۲ بیتی مشابه اش خواهد داشت .

در این آموزش نحوه ی نصب نسخه ی ۱۰٫۶٫۳ سیستم عامل مک با نام OS X Snow Leopard که تقریبا می توان گفت که جزو آخرین نسخه های این سیستم عامل است .

بد نیست بدانید نسخه های مختلف این سیستم عامل به ترتیب عبارتند از :
۱ . Public Beta: “Kodiak”
2 .Version 10.0: “Cheetah”
3 .Version 10.1: “Puma”
4 .Version 10.2: “Jaguar”
5 .Version 10.3: “Panther”
6 .Version 10.4: “Tiger”
7 .Version 10.5: “Leopard”
8 .Version 10.6: “Snow Leopard”
9 .Version 10.7: “Lion”
10 .Version 10.8: “Mountain Lion”
11. Version 10.9: “Mavericks”

البته در جریان باشید این سیستم عامل پس از نصب دقیقا به زیبایی و همان شکل ظاهری خود سیستم های مک نیست اما همان ویژگی ها و عملکردها را دارد .

۲٫ بعد از انجام مراحل زیر شما نیاز به یک CD خام برای رایت اطلاعات و همچنین نسخه ی اصلی از سیستم عامل مک دارید . بعد از اینکه این نسخه ی اصلی را تهیه کردید آن را در درایو سیستم خودقرار دهید . ۲ مدل از DVD های بوت وجود دارند که در حال حاضر فقط iBoot مدل که توسط ( tonymacx86/ MacMan ) ارائه شده است  فعال می باشد .

۱

۳٫ در این مرحله باید به تنظیمات بایوس بروید . برای این کار می توانید هنگامی که ویندوز شما در حال بالا آمدن است دکمه ی delete را بزنید تا وارد این قسمت شوید . البته شاید در مادر بورد های مختلف این تنظیمات متفاوت باشد .

۲

شما در این مرحله فقط باید یک سری تغییرات در قسمت های Advanced BIOS Features و Integrated Peripherls و Power Management setup ایجاد کنید که به شرح زیر است :

اول به قسمت Advanced BIOS Features رفته و گزینه ی First Boot Device را به CDROM تغییر دهید . همانطور که د تصویر زیر مشاهده میکنید در این مطلب Boot Device دوم را USB و سومی را Hard Disk انتخاب کرده اند . شما می توانید این دو را تغییر دهید اما درجریان باشید که این دو حتما باید دومی یا سومیباشند .

۳

۴٫ حال باید تنظیمات SATA را برای اجرا در AHCI تغییر دهید . در منوی Integrated Peripherals شما می بایست تا PCH SATA Control Mode  و Onboard SATA/IDE Ctrl Mode را به AHCI تغییر دهید .

۴

۵٫ به قسمت Power Management Setup رفته و HPET را به حالت ۶۴ بیت تغییر دهید .

۵

حال به مرحله ی نصب مک رسیدیم . در این بحث در بخش دوم توضیح داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.