توافقنامه دولت انگلیس و آلمان با مایکروسافت برای نمردن ویندوز ایکس پی

دولتهای انگلیس و آلمان در توافقی جداگانه با مایکروسافت همچنان از پشتیبانی فنی برای ویندوز ایکس پی که 8 آوریل رسما می میرد، برخوردار خواهند شد.


 

8 آوریل مصادف با مرگ از قبل اعلام شده ایکس پی است که بدنبال آن پشتسبانی فنی برای عرضه وصله های امنیتی از این سیستم عامل محبوب در دنیا تمام خواهد شد اما گفته شده دولت انگلیس با پرداخت 9 میلیون دلار به مایکروسافت از پشتیبانی فنی حتی بعد از این اتفاق همچنان برخوردار خواهد شد.

این قرارداد شامل ویندوز ایکس پی، آفیس 2003 و اکسچینج 2003 است که باید مورد پشتیبانی قرار گیرد.

همچنین دولت آلمان نیز جداگانه با پرداخت میلیون ها دلار (رسما اعلام نشده) از مایکروسافت خواسته تا سیستم های آلمانی حاوی ویندوز ایکس پی را همچنان پشتیبانی کند. ظاهرا 40 هزار کامپیوتر در سطح حکومتی در آلمان مجهز به ویندوز ایکس پی هستند و ممکن است اطلاعات دولتی به خطر بیفتد.

گفته می شود بیش از 90 درصد خودپردازها در جهان نیز روی ایکس پی بوده و ممکن است از فردا حملات هکری روی چنین سیستم هایی صورت گیرد.

بیش از 12 سال از عمر ایکس پی می گذرد اما همچنان محبوب بوده و بدلیل اینکه بسیاری از نرم افزارها و برنامه ها تحت ایکس پی نوشته شده و ارتقا پیدا نکرده اند، کاربران دولتی و اداری همچنان از آن استفاده می کنند. در انگلیس در یک حساب سرانگشتی 85 درصد معادل 800 هزار پی سی متعلق به بخش بهداشت و درمان انگلیس مبتنی بر ایکس پی بوده و 14 درصد ویندوز 7 داشته اند. البته انگلیس قرار است در عرض 12 ماه آینده ایکس پی ها را ارتقا دهد.

گفتنی است چندی پیش نیز سه شرکت چینی با مایکروسافت برای عرضه وصله های امنیتی برای کامپیوترهای چینی قرار داد درازمدت بستند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.