فلش مموری های جالب

کاش منم یکیشو داشتم

فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری
فلش مموری

کوچک ترین کامپیوتر پیشرفته 2013

Solmate NetTop PC intro سولمیت نت تاپ مینی پی سی

 

نت تاپ پیسی چیست؟

Solmate NetTop PC intro سولمیت نت تاپ مینی پی سی

 

نت تاپ نوعی کامپیوتر رومیزی کوچک است که در ابتدا برای انجام محاسبات پایه­ای مانند گشت و گذار در اینترنت و پردازش سند، صدا و ویدئو طراحی شده بود. اما با گذشت زمان و ورود تکنولوژی های جدید در حال حاضر به عنوان رقیب اصلی رایانه­های معمولی رو میزی مورد توجه واقع شده است.

کلمه Nettop  مخفف Internet  و Desktop می باشد که بسیار شبیه به نام Notbook ( net + book) است .

نت تاپ نه تنها کوچکتر، ارزانتر و سبکتر است بلکه مصرف برقی به مراتب کمتری را دارا هستند. برای مثال مصرف برق یک سیستم  معمولی حدود 250 وات می­باشد در حالی که یک نت تاپ در حدود 23 وات برق مصرف می­کند.

Nettop از لحاظ سیستم خنک کننده، در سه بخش عمده دسته بندی می­شوند. دسته­ی اول در قسمت تهویه خود دارای فن ، رادیات ، پایپ و سینک خنک کننده ، دسته دوم دارای فن و سینک خنک کننده ، دسته سوم که فاقد فن هستند از فناوری "سیستم هوا خنک" استفاده می کنند. این قابلیت باعث شده که Nettop به عنوان یکی از کم صداترین تجهیزات فن آوری اطلاعات منازل، دفاتر کار و شرکت­ها مطرح شود.

 

مزایا

نت تاپ مزایای فراوانی را با خود به همراه دارد که از آن جمله می توان به وزن پایین 800 گرم و حجم بسیار کم آن اشاره کرد. این مزیت قابلیت استفاده از دستگاه را در مکانهایی فراهم می­آورد که استفاده از رایانه­های معمولی به دلیل حجم بالا و سنگینی محدود گشته است. از دیگر ویژگی­های این دستگاه می­توان به زیبایی در عین سادگی آن اشاره نمود . اما مهمترین مزایایی که این دستگاه در اختیار استفاده کنندگان آن قرار می­دهد. هزینۀ پایین خرید آن و همچنین هزینه نگهداری آن می­باشد.

6عدد پورت USB تعبیه شده بر روی مادربورد این دستگاه تمامی نیازهای یک مجموعه را برای اتصال device های مختلف از جمله پرینتر، اسکنر، کول دیسک، درایورهای اکسترنال، قفل­های سخت افزاری، موس، کیبورد و غیره را برآورده می­کند.

زیبایی و سادگی در عین کارآمدی- هزینه اولیه کم - بدون نیاز به هزینه نگهداری - قابلیت استفاده در مکانهای غیر قابل دسترس - حجم بسیار کم –  وزن بسیار پایین –   6 عدد پورت USB – کارکرد مداوم – طول عمر بالا – قابلیت اتصال به پشت مانیتور – مصرف کم برق .

قدیمی ترین لپ‌تاپ‌هایی که تاکنون ندیده‌اید+عکس

 
اولین رایانه قابل حمل Xerox NoteTaker دنیا است.این محصول در سال 1978 ساخته شد اما به تولید انبوه نرسید.از قابلیت های سخت افزاری این محصول می توان به یک نمایشگر مونوکروم،پردازنده پنج مگاهرتزی اینتل و رم 128 کیلو بایتی اشاره کرد.رایانه قابل حمل Xerox NoteTaker دارای موشواره و درگاه فلاپی خوان بوده است.

 
 
اما اولین رایانه قابل حمل دنیا که غیر از نمونه اولیه چند دستگاه از آن تولید شده است Osborne1 می باشد.این رایانه قابل حمل در سال 1981 ساخته شده و بیش از بیست کیلوگرم وزن دارد.نمایشگر مونوکروم این رایانه قابل حمل پنج اینچی است.
 

 
یکی دیگر از رایانه های قابل حمل قدیمی دنیا Compaq Portable می باشد.این رایانه قابل حمل در سال 1983 توسط دو شرکت کامپک و آی بی ام ساخته شده است.دو درگاه فلاپی خوان به همراه نمایشگر 9 اینچی و رم 64 کیلوبایتی که تا 640 کیلوبایت قابل ارتقا بوده روی این لپ تاپ 3560 دلاری نصب شده است.
 

 
رایانه قابل حمل بعدی که حالا در موزه روزگار می گذراند  Bondwell-2 نام دارد.این محصول در سال 1985 تولید شده است.از ویژگی های آن می توان به پردازشگر 4 مگاهرتزی و رم 64 کیلوبایتی به همراه رام 4 کیلوبایتی اشاره کرد.Bondwell-2 مجهز به نمایشگر LCD با رزولوشن 640 در 200 بوده است.


جدیدترین مطالب در مورد کامپیوتر


ای خدا Hard دلم Format مکن

Field من را خالی از برکت مکن


Option غم را خدایا On مکن

File اشکم را خدایا Run مکن


Delete کن شاخه های غصه را

سردی و افسردگی را ، هر سه را


Jumper شادی بیا تا Set کنیم

سیستم اندوه را Reset کنیم


نام تو Password درهای بهشت

آدرس Email و سایت سرنوشت


ای خدا روز ازل کد داشتی

موس بود اما مگر پد داشتی


که چنین طرح تری دی میزدی

طرح خود بر روی سی دی میزدی


تا نیفتد Bug در اندیشه مان

تا که ویروسی نگردد ریشه مان


ای خدا از بهر ما ایمن فرست

بهر دل های پرآتش Fan فرست


ای خدا حرف دلم با کی زنم؟

Help می خواهم که F1 می زنم


دانلود نرم افزار طراحی آسان و سریع وب سایت Quickn Easy Web Builder 2.0.0

دانلود نرم افزار طراحی آسان و سریع وب سایت Quickn Easy Web Builder 2.0.0

Quickn Easy Web Builder نرم افزاری جامع و کم حجم جهت طراحی اسان و سریع صفحات وب می باشد. توسط این ابزار شما قادر به ایجاد ، ویرایش و شخصی سازی وب سایت خواهید بود. این نرم افزار با استفاده از الگوریتم WYSIWYG طراحی سایت را برای شما لذت بخش و اسان می کند و شما بدون داشتن دانش HTML قادر خواهید بود وب سایتها پویا ایجاد کنید. توسط این ابزار شما حتی قارد به ایجاد و طراحی RSS برای سایت ساخته شده نیز می باشید. 

ادامه مطلب ...